7/09/2010

The parcel from England & loaf bread イギリスからの荷物&食パン

先日イギリスから荷物が届きました。中身は・・・

I’ve just a got parcel from England! What is inside?

IMG_0826

これ。何だと思いますか?実はこれシリコン製のオーブンミトン。この間ブログで紹介した焦げたミトンを見て、イギリスのお父さんお母さんが送ってくれました(笑)

What do you think these are? These are oven gloves made of silicon. Recently I posted a picture of my burnt old oven glove. My father and mother in law saw the picture, and sent these to me. Thanks  I absolutely love them! 

そして、こちらも。

Next this!

IMG_0827

こちらはというと・・・・・

 

IMG_0828

ポークパイ用のモルド型。

これも、私が苦戦しているのを見て送ってくれました(笑)次回からはこのモルドを使ってポークパイを焼いてみます。ちゃんと底が抜けるタイプでサイズもこの高さもこれぞポークパイという形のもの。めちゃめちゃうれしいです♪

This is a real pork pie mould! I struggled trying to bake the perfect pork pie, so parent-in-laws also sent me this as well! The Size and height of the mould are just perfect. This is the best shape for a real pork pie! I’m really looking forward to baking another pork pie!

 

最後は、おまけの食パンです。山ほどある梅酵母で今回は山食ではなくてふたをして食パン。

のはずでしたが、発酵がいまいちだったのか生地の量がいまいちだったのか・・・微妙です。

やっぱりローフ系のパンは、苦手ですね。まだまだ修行が足りないのと、気温の変化に応じての微妙な水分調整ができません・・・。

This is a loaf of bread I baked with ume yeast. I baked this in a loaf tin with a lid. Maybe it didn’t rise  enough or the quantity of the dough wasn’t enough ? Overall It wasn’t a great succeed.

I’m not good at baking loaves of bread just yet. I need more practice as usual and I think the problem is adjusting the water quantity. In summer apparently you need to reduce the amount of water. At the moment I’m unsure of the exact amount to reduce the water by!

IMG_0830

 

 

ランキング参加中です♪両方クリックしていただけるとうれしいです!

I've joint blog ranking sites! Please press both the links and vote for me!

ブログランキング・にほんブログ村へ
にほんブログ村 人気ブログランキングへ